Södra Lapplands Gymnasieförbund

Södra Lapplands Gymnasieförbund är ett nystartat förbund som innefattar gymnasieskolor i orterna Vilhelmina, Storuman och Tärnaby. Våra skolor är små och präglas av en god kamratskap, närhet och kollegial samverkan. Skolorna har hög måluppfyllnad och hög andel behöriga lärare. Vi strävar efter att SLG ska vara det naturliga valet för ungdomar i södra Lappland och vi erbjuder nio nationella program, introduktionsprogram samt lärlingsutbildning. SLG har också NIU-utbildningar inom armbrytning och alpin skidåkning. Vi har ett upptagningsområde som sträcker sig från Sorsele i norr till Dorotea i söder.
Inom förbundet samordnar vi tjänsterna så därför är det viktigt att du kan tänka dig att arbeta med fjärr- och hybridundervisning.

Beskrivning

Arbetsuppgifter
På Malgomajskolan söker vi nu efter dig som önskar jobba som resurs och stöd till en elev på yrkesutbildning. Eleven behöver hjälp och stöd med att organisera och strukturera sin skoldag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av pedagogisk utbildning eller annan erfarenhet av att arbeta med ungdomar med NPF.

Ansök senast:   2022-09-18, Vi tillämpar fortlöpande rekrytering varför tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2023-06-16