Södra Lapplands Gymnasieförbund

Södra Lapplands Gymnasieförbund är ett nystartat förbund som innefattar gymnasieskolor i orterna Vilhelmina, Storuman och Tärnaby. Våra skolor är små och präglas av en god kamratskap, närhet och kollegial samverkan. Skolorna har hög måluppfyllnad och hög andel behöriga lärare. Vi strävar efter att SLG ska vara det naturliga valet för ungdomar i södra Lappland och vi erbjuder nio nationella program, introduktionsprogram samt lärlingsutbildning. SLG har också NIU-utbildningar inom armbrytning och alpin skidåkning. Vi har ett upptagningsområde som sträcker sig från Sorsele i norr till Dorotea i söder.
Inom förbundet samordnar vi tjänsterna så därför är det viktigt att du kan tänka dig att arbeta med fjärr- och hybridundervisning.

Beskrivning

Malgomajskolan i Vilhelmina söker gymnasielärare i samhällsorienterande ämnen.

Arbetsuppgifter

Du undervisar elever i huvudsak vid Malgomajskolan i Vilhelmina. Du gillar elever och gör det du kan för att alla elever ska nå kunskapsmålen och utvecklas så långt som möjligt. Du samverkar med kollegor på andra skolenheter inom Södra Lapplands gymnasieförbund, för att gynna elevernas, din egen och verksamhetens utveckling.

Kvalifikationer

Du är behörig lärare med legitimation i något eller några av samhällsorienterande ämnena, även annan ämnesbehörighet kan vara av intresse.. Det är viktigt att du kan arbeta med fjärr- eller hybridundervisning. Som lärare är du flexibel och lösningsfokuserad. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team, eftersom lärarna inom SLG arbetar mycket tätt tillsammans.

Ansök senast: 2023-04-03, Vi tillämpar fortlöpande rekrytering varför tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut. Provanställning kan bli aktuell.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid/Deltid