Södra Lapplands Gymnasieförbund

Södra Lapplands Gymnasieförbund är ett nystartat förbund som innefattar gymnasieskolor i orterna Vilhelmina, Storuman och Tärnaby. Våra skolor är små och präglas av en god kamratskap, närhet och kollegial samverkan. Skolorna har hög måluppfyllnad och hög andel behöriga lärare. Vi strävar efter att SLG ska vara det naturliga valet för ungdomar i södra Lappland och vi erbjuder nio nationella program, introduktionsprogram samt lärlingsutbildning. SLG har också NIU-utbildningar inom armbrytning och alpin skidåkning. Vi har ett upptagningsområde som sträcker sig från Sorsele i norr till Dorotea i söder.
Inom förbundet samordnar vi tjänsterna så därför är det viktigt att du kan tänka dig att arbeta med fjärr- och hybridundervisning.

Beskrivning
Luspengymnasiet i Storuman söker lärare i fordonsämnen

Arbetsuppgifter
Du undervisar elever vid Luspengymnasiet i Storuman. Du arbetar för att alla elever ska nå kunskapsmålen och utvecklas så långt som möjligt. Du samverkar även med kollegor för att på bästa sätt utveckla verksamheten och stödja elevernas måluppfyllelse.

Kvalifikationer
Meriterande om du har lärarlegitimation som grundskollärare och /eller gymnasielärare. Du är en god och tydlig ledare som strävar efter att anpassa din undervisning efter elevernas behov. Du har god kunskap om skolans styrdokument. Du ser digitala verktyg som en naturlig del i undervisningen och lär gärna nytt. Du har lätt för att samarbeta. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Ansök senast:   2023-04-01, Vi tillämpar fortlöpande rekrytering varför tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid